Băncile și Instituțiile Financiare non-bancare, au diferite criterii de calcul al unui credit, de aceea este bine să te informezi înainte de a depune dosarul de credit cu venituri din PFA sau profesie liberală, pentru a obține un calcul corect. Îți asigură suma creditului, maximă.
Conform legii, activitățile prestate de PFA sau profesiile liberale sunt impozitate, astfel:
- sistem real
- normă de venit
- dacă venitul tău anual va depăși 100 000 eur, ai obligația determinării venitului net anual, în sistem real (conf. Cod Fiscal), chiar dacă activitatea ta are un Cod CAEN, eligibil pe „normă de venit”
Diferențe la impozitare:
- în sistem real, impozitul pe venitul tău se calculează la venitul brut anual realizat
- în cazul normei de venit, impozitul se calculează la norma specifică fiecărui cod CAEN
Diferențe la completarea Registrului de încasări și plăți:
- entitățile în sistem real, au obligația completării registrului cu veniturile și cheltuielile lor
- entitățile în sistem normă de venit, au obligația de a completa registrul, doar cu veniturile lor
Calcul venit în sistem real, an 2019:
- venit brut, realizat în 2019: 100 000 lei
- salariul minim în 2019, 2080 lei (12 salarii*2080 lei= 24960 lei)
- CAS 25 % * 24960 lei = 6 240 lei
- CASS 10%* 24960 lei = 2 496 lei
- Impozit 10%* 100 000 lei= 10 000 lei
Calcul normă de venit an 2019, cod CAEN 6202- activități de consultanță în tehnologia informației:
- norma de venit în 2019: 32 000 lei
- salariul minim în 2019, 2080 lei (12 salarii*2080 lei= 24960 lei)
- CAS 25 % * 24960 lei = 6 240 lei
- CASS 10%* 24960 lei = 2 496 lei
- Impozit 10%* 32000 lei = 3 200 lei
Taxele si contribuțiile se plătesc până la data de 15 Martie a anului următor.
Documente generale, necesare la dosarul tău de credit:
- Declarația Unică
- Registrul de încasări și plăti aferent ultimelor 12/ 24 luni
- Registrul de imobilizări / sau declarație pe propria răspundere, că nu există
- Certificat Fiscal (cu taxele și impozitele achitate la zi)
- Extrase de cont pe ultimele 12/ 24 luni
- Dovada existenței spațiului de lucru pentru entitatea antreprenorială sau dovada că entitatea antreprenorială activează în spațiul clienților
- Pentru platitorii de TVA – decontul de TVA pe anul precedent; dacă nu e plătitor de TVA va da o declarație în acest sens
- Documente care să ateste înființarea entitații antreprenoriale
Experiența acumulată de noi în peste 14 ani, colaborând cu cele peste 15 bănci și instituții non-bancare din potofoliu nostru, ne ajută să-ți răspundem rapid unde vei primi oferta maximă, la veniturile tale.